17 Kasım 2009 Salı

Enum İçindeki Verileri Foreach ile alma


//Örneğin bir Öğrenci işleri programı için Giriş yapılacak tipleri tanımlamak ve tek bir yerden yönetmek istiyoruz..

//bunun için önce bir enum içersinde bu tipleri tanımlıyoruz..

Public Enum GirisTipi
{ Ogrenci , Ogretmen, Mudur }


//Programımıza başlıyoruz(c# Console Application)

static void Main(string[] args)
{
//Enum içerisinde ki verileri almak için foreach döngüsüne sokuyoruz..
foreach (string gt in Enum.GetValues(typeof(GirisTipi)))
{
//ekrana yazdırma
Console.WriteLine("Tanımlı tiplerimiz : {0} ", gt);

}}
kullanıcı giriş tiplerini elde etmiş olduk...
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

27 Ekim 2009 Salı

System.IO dosya işlemleri


textbox içindekileri bir dosyaya yazma

File.WriteAllText(filepath, txtcontet.text);

şimdi de dosyamızdaki verileri silelim

//eğer dosya boş deilse sil
if(File.Exists(filepath)==true)
File.Delete(filepath);

//dosyadan veri okuma
File.ReadAllText(filePath);

//Dosya indirme işlemi
File.WriteFile(filePath);

bi sonraki makalemizde görüşmek üzere umarım yararlı olur
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

22 Ekim 2009 Perşembe

Hayat Denen Şey !!


Dünya her zman güllük gülistanlık deildir
Acımasız ve kötü bir yerdir
Ne kadar güçlü olduğun önemli deildir
İzin verirsen seni dizlerinin üzerine çökertir
Sonsuza kadar orda kalmana sebep olur..
Sen,ben hiçkimse hayat kadar güçlü darbe vuramayız
Ama önemli olan ne kadar güçlü vurabildiğin deil
Önemli olan o darbeyi yedikten sora ileriye doğru gitmeye devam edip edemedeiğindir
Kaç darbe alıp hayatta yoluna devam edebiliyorsun
İşte kazanmak böyle bişi...
Şimdi eğer ne hakettiğini biliyorsan gidip hakettiğin şeyi al
Ama o darbeleri almaya hazır olmalısın
Ve birilerini suçlayıp istediğim yere gelemedim
Sebebi oydu yada buydu yada herhangi biriydim diemezsin
Bunu korkaklar yapar ve bu sen deilsin..
Sen bundan iyisin...
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

19 Ekim 2009 Pazartesi

Linq to Sql ile veri çekme


önce projemizde bir Linq to Sql objesi oluşturuyoruz(adı "Deneme" olucak)..ve içine tablomuzu atıyoruz "Product" adında ve aşşağıda ki kodları yazmaya başlıyoruz..


DenemeDataContext context=new DenemeDataContext();
var cek=from t in context.Products
select t;

önce linq to sql objemizi oluşturduk..sonrada cek adında bir deişken tanımlayıp product tablosundaki tüm sutunlardaki verileri çekmek istediğimizi söyledik..

eğer kriter ile veri çekmek isteseydik..

var cek=from t in context.Products
where t.Name=="Ali"
select t;

şeklinde where kelimemizi ekleyebiliriz..Name sutunundaki Ali nin bilgilerini çekmiş olduk..
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

15 Ekim 2009 Perşembe

update panel içinde java script alert() kullanmak


Normalde bu yapı kullanılamıyormuş diye duydum ve hemen bir kaç arkadaşıma sormaya başladım..
baktım kimsede cevap yok hemen araştırmaya koyuldum ve sonunda buldum..
bu ifade ile update panel kullandığınız yerlerde de "alert()" ile mesaj kutusu çıkartabilirsiniz arkadaşlar...

ScriptManager.RegisterClientScriptBlock(this.UpdatePanel1, this.UpdatePanel1.GetType(), “alert ver”, “alert(’merhaba’);”, True)


kullanılan referans(http://delroger.wordpress.com/2008/08/06/creating-javascript-alerts-in-aspnet-with-updatepanel-or-without/)...
umarım işinize yarar..
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

29 Eylül 2009 Salı

c# Sql Veri çekme


Asp.Net de c# ile Sql Veri tabanına bağlanıp veri çekme

using System
using System.Data;
using System.Data.SqlClient;

protected void Page_Load(object sender,EventArgs e)
{
//Bağlantı Nesnemizi Oluşturuyoruz
SqlConnection sc=new SqlConnection("Data Source=.;Initial Catalog=Kitapci;Integrated Security=true");

//Bağlantımızı Açıyoruz
sc.Open();

//Sql Command Nesnemizi ve içerinde Sorgumuzu Oluşturuyoruz,
SqlCommand scom=new SqlCommand("select kitapAdi,Yazar from Kitap",sc);

//ve Sorgumuzu Çalıştırarak Sql DataReader ile okuyoruz
SqlDataReader dr=scom.ExecuteReader();

//Şimdi Bu okuyacağımız kitapAdi ve Yazar bilgilerini Tutacak bir liste oluşturalım
Dictionary kitapListesi = new Dictionary();

//while döngüsü kayıt okundukca dönücektir
while(dr.Read())
{
//Kitap adı bilgisi atanıyor
string kitapAdi = dr[kitapAdi].ToString()

//Yazar bilgisi atanıyor
string Yazar = dr[Yazar].ToString()
//Kitap adı ve yazar bilgisi bir Dictionary Listesine dolduruluyor
kitapListesi.Add(kitapAdi, Yazar);

}

//burada veri tabanımızın adı:Kitapci,tablo adı:Kitap'dır..
//umarım faydalı olmuştur
}
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

28 Ağustos 2009 Cuma

linkler


arkadaşlar size yararlı makalelere ulaşabileceğiniz linkleri veriyor olucam bu bölümde

http://www.ersanbilik.com/

http://www.yaztasarla.com/

http://www.yazilimdevi.com/

http://www.msakademik.net/

http://www.csharpnedir.com/

http://www.kariyervideo.com/

http://www.yazilimgunlugu.com

http://www.forxy.net

http://www.e-learner.net/


tasarım çeşitli görsel eğitim makalelerinin bulunduğu linkler. :

http://codersstuff.com/

Proje Yönetimi için Kaynak :

http://www.projeyonetimi.com/

Seo için bilgi edinilebilecek siteler :


http://www.seoloper.com/makale-14-seo-teknikleri.html


http://ersenerdal.com/siteme-link-verin


bloglar:


http://ratmaca.com/?page_id=400

http://gokselucer.blogspot.com/

http://www.oguzhan.info/

http://www.barbetto.com/

ozgurbalci.blogspot.com

http://www.umutluoglu.com/archive.aspx

yazılım geliştirme ve mobil teknolojiler üzerine:
http://ekinozcicekciler.blogspot.com

http://www.bilisim-kulubu.com/

bilgisayar hakkında bir çok kavram hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz yada araştırmak isterseniz faydalı bir link:
http://www.bilgisayarkavramlari.com/

zaman zaman yenileri de eklenecektir bunlara...
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

8 Ağustos 2009 Cumartesi

ilk yazım


merhaba arkadaşlar bundan sonra bu blog sayfamdan bir yazılım uzmanının sahip olması gereken özelliklerden bahsedicem ve Çeşitli Uygulama Makaleleri yayınlıycam..
Zaman zaman güncellenen makalelerimin yararlı olucağını temenni ediyorum..
Yunus Emre Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.